16 de gener del 2012

Coca de torró de xixona amb dedicatòria


Coca de torró de Xixona


En vàrem deixar un tros pels tres Reis Mags!

Es nota que he començat la meva jornada laboral d'abans.. no tinc temps d'escriure ni de cuinar! Encara em quedava per publicar la coca que vaig fer amb els excedents de torró de xixona de Nadal i que vaig treure del blog de la Mercè, Destapant Cassoles, molt recomanable! i de fet vull dedicar-li l'entrada! Ens ha regalat unes hores molt maques i simpàtiques al Martí i a mi ja que aquestes vacances de Nadal hem assistit als tallers de pastisseria del Baltà Farinetes realitzats per ella i amb molta traça amb els nens ( i paciència!) us en deixo un record a través d'algunes fotos...

Ingredients:

200gr de torró de xixona
3 ous
80 gr de sucre morè
1/1 sobre de llevat
200 ml de llet
20 gr d'oli
220 gr de farina
Preparació:
  • Barrejar el sucre, la farina i el llevat
  • Batre  els ous i afegir-hi la llet, l'oli i el torró trocejat o esmicolat, depenent de si volen trobar trossos de torró una vegada la coca estigui cuita
  • Unim els 2 preparats i els barregem amb la batedora fins que ens quedi la massa lligada
  • Untar un motlle amb mantega i omplir-lo amb la mescla final.
  • Forn a 175º unes 20-25 minuts observant que quedi ros de sobre.
  • Una vegada refredat es desmottla i s'empolvora amb sucre fi.
Us deixo unes quantes fotos del taller amb la Mercè: croissants, tortell de Reis, massa de pizza... el Martí està fet tot un forner!

3 comentaris:

mercè ha dit...

Ondia Nuria!, no ho he vist fins ara!, quina il.lusió!, moltes gràcies per tenir-me tan present. Ja et vaig dir que quan et trobes en bona companyia tot és fàcil i agradable!. La coca l'has presentada d'una forma excel.lent, tens molta gràcia amb els acabats!Una abraçada sincera per a tú i els nens!

Anaïs ha dit...

Núria!!
Ahir va ser l'aniversari de l'Edu i vaig fer la coca de torró de xixona perquè se la pogués endur a la feina i celebrar-ho amb els companys. La veritat és que va quedar força bona! Així he acabat amb els excedents de torró!! jejeje!!
A veure si m'animo i faig aquesta última que has penjat!
Petonets!!

Núria ha dit...

Felicita a l'EDu de part nostra!!la coca de marbre es bonissima posa bastanta mantegacal motllevi una mica de farina, a mi se'm va enganxar una mica.petons!