13 de novembre del 2011

Pastís de pastanaga



Moltes persones al sentir pastanaga es mostren reticents a voler-ne degustar un tros, jo n'era una d'elles, fins que un dia la meva mare em va demanar que li busqués alguna recepta i li fés un pastís per a ella. El resultat va ser sorprenent: la pastanaga dóna una esponjositat al pastís increïble i el gust és dolç, totalment diferent al que em podia imaginar. Us el recomano molt i us soprendreu del bò que és! Ah! jo no ho he fet però si mireu per internet veure que la majoria de receptes l'acompanyen amb una mena de crema de formatge... jo he preferit la xocolata...

Ingredients400 g de pastanaga ratllada petita
200 g de sucre moreno
200 g de farina
15 g de llevat (tipus Royal)
100 g mantega fosa
4 ous
Un grapat de nous
Una punta de cullereta de canyella en pols
Un pessic de sal
Preparació
  • Preparem el motlle, d'uns 22 cm de diàmetre, l'engreixem i enfarinem,
  • Preescalfem el forn a 200º
  • Amb l'ajuda d'un ganibet pelem, rasquem, les pastanagues. Les posem en el got del turmix i triturem  fins que quedi ben petita però sense fer pasta.
  • En un bol posem el sucre i la mantega fosa i barregem.
  • Anem afegint els ous, un a un.
  • Afegim la farina, el llevat, la canyella i el pessic de sal.
  • Incorporem la pastanaga i barregem. Afegim les nous que haurem partit a trosso i enfarinat per tal que no baixin al cul del motlle i amb l'espàtula dioenm unes voltes perquè s'integrin a la barreja.
  • Aboquem en el motlle que tenim preparat i enfornem durant uns 35-40 minuts. Passats 10 minuts podem baixar la temperatura a 180º.
  • Deixem refredar, desemmotllem i reservem.
    Podem acabar-lo decorant amb xocolata, amb una glassa de sucre llustre i llimona...